1. Citeşte termenii şi condiţiile de mai jos pentru a află cum şi când se pot returna produsele cumpărate de la UtileAuto; 2. Completează formularul de retur din josul paginii şi înștiințează ne de intenţia de a returna unul sau mai multe produse. Ți se vor trimite prin email informațiile de retur. 3. Dacă ai primit confirmarea că îndeplineşti condiţiile de retur te rugăm să trimiţi produsele prin intermediul unei firme de curierat la adresa indicată de colegii noştri în răspuns; 4. Notează pe scrisoarea de transport (AWB) numărul comenzii UtileAuto (de formă 1000xxxxx). Coletele care nu au trecut pe AWB numărul comenzii UtileAuto (de forma 1000xxxxx) si cele trimise cu ramburs (sistem de expediere conform căruia destinatarul este obligat, la primire, să achite expeditorului contravaloarea aferentă) nu vor fi recepţionate.
Termeni si condiţii:
Aveți drept de vizionare al produselor 14 zile. Returul produselor se acceptă conform termenilor și condițiilor menționați mai jos și sunt în conformitate cu prevederile O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative. Produsele care fac obiectul contractelor la distanta, pot fi returnate, fără invocarea vreunui motiv într-un termen de 14 zile de la dată primirii acestora; înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art.13 alin.(3) și art.14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 14 zile calendaristice începând de la ziua în care intră în posesia fizică a produsului.
– În cazul persoanelor juridice (care nu au calitate de consumator) ne rezervăm dreptul de a nu accepta returul produselor sau anularea comenzii. – In cazul unui refuz receptie colet cheltuielile de livrare si returnare sunt suportate de consumator. – Produsul returnat trebuie să fie în aceeaşi stare în care a fost livrat. In cazul reperelor returnate care nu mai pot fi vândute ca produse noi se percep taxele din tabelul de mai jos. Consumatorul este responsabil în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora in procesul de retur, conform art. 14, alin. 3 din OUG 34/2014. – Produsul trebuie returnat cu toate etichetele si elementele de identificare intacte. – Având în vedere prevederile legii 249/2015 actualizată, pentru îndeplinirea obiectivelor de la art. 14 produsele se returnează doar în ambalajul original. – Intreaga responsabilitate a returului, inclusiv cheltuielile de retur, apartin consumatorului.
Vânzătorul va rambursa contravaloarea produsului sau produselor returnate în maxim 14 (paisprezece) zile calendaristice de la dată informării UtileAuto (S.C. Ingenio Market S.R.L.) de către consumator asupra deciziei sale de retragere din contract. UtileAuto (S.C. Ingenio Market S.R.L.) va putea amâna rambursarea contravalorii produsului până la primirea produsului vândut. Suma de bani aferentă produselor returnate se va restitui ulterior verificării produselor receptionate.
Excepţii:
Excepţiile privind dreptul de retur (nu se acceptă returul lor) sunt enumerate exemplificativ, fără a ne limita la următoarele (conform art. 16 OUG 34/2014): – CD-uri sau DVD-uri desigilate: hărţi navigaţie, software, etc. – Produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar: de exemplu: elemente vopsite în culoarea specificată sau culoarea caroseriei, module sau alte elemente electronice codate pe seria de caroserie. – Deoarece nu se poate stabili cu exactitate valoarea diminuării contravalorii următoarelor produse: acumulatori, baterii, acestea se pot returna doar sigilate. – Echipamente care intră în contact cu pielea: căști, haine funcționale sau termice, lenjerie intimă, etc. – Elemente electrice de siguranță: airbag-uri, capse pirotehnice, pretensionere centură siguranță, etc. De asemenea, ne rezervăm dreptul de a refuză acceptarea returului în situația unor abuzuri (returnări repetate).
Taxe percepute:
În cazurile în care produsele returnate prezintă deteriorări sau sunt incomplete, prezintă urme de uzură, sunt murdare, prezintă zgârieturi, lovituri, au suferit şocuri electrice sau mecanice, au accesorii lipsă si nu mai pot fi vândute ca produse noi, ne rezervăm dreptul de a opri o sumă din valoarea produsului (valoare cu T.V.A.), sumă ce va fi comunicată după evaluarea prejudiciilor aduse conform tabelului de mai jos, de asemenea in cazul în care piesă (reperul) returnată nu mai poate fi vânduta că și piesă nouă se va percepe o taxa pentru readucerea ei în stare de nou, aceast va fi comunicată după recepție și evaluare.
Se percepe taxă pentru:
|
Valoare diminuare din preţul produsului:
|
Manoperă cosmetizare
|
Se stabilește după evaluare.
2 (RON/minut, minim 50 RON)
|
Zgârieturi fine**, Piesă / reper returnată murdară*
|
35% din valoarea produsului + manopera cosmetizare
|
|
50% din valoarea produsului + manopera cosmetizare
|
Accesorii lipsă, piesă / reper montat sau folosit
|
100% din valoarea produsului (contravaloare)
|
Piesă care a suferit modificări fizice sau șocuri electrice.
|
100% din valoarea produsului (contravaloare)
|
Elemente de identificare deteriorate****
|
35% din valoarea produsului
|
*piesă (reper) returnată murdară – cu urme de vaselină, urme de murdărie cauzate la manevrarea piesei cu mâinile murdare, murdărit în încercarea de a îl monta pe autoturism sau urme de murdărie în urma expedierii returului; **zgârieturi fine – sunt mici, superficiale și nu acoperă mai mult de 10% din suprafața produsului; ***zgârieturi accentuate – sunt ușor de observat, adânci sau acoperă mai mult de 10% din suprafața produsului. ****elemente de identificare deteriorate – reper returnat cu etichetă sau ambalaj cu elemente de identificare deteriorate astfel încât nu mai poate fi vândut ca și reper nou. (etichete rupte, murdare, lipsă…etc)
|